Citas lietas
Praktiski ieteikumi
Resistance!
Labas grāmatas
Labas filmas
Mūzika
Mūsu bibliotēka
- - - - - - -
Mūzu mājoklis
- - - - - - -
Viesu grāmata
Forums
Šajās dienās:
16.06. 1967. Sākas Monterejas mūzikas festivāls.
21.06. 1967 - Vasaras saulgriežu svētki Golden Gate parkā SF
03.07. 1971 - Džima Morsiona nāves diena
Ieskaties galerijā!
Jaunākās galerijas
Yaga gathering (42 bildes)
Tikšanās pie madonas 2009 (77 bildes)
Umkas koncerts (9 bildes)
Hipiju ferma (30 bildes)
Pasākumi 2009 (0 bildes)
Jaunākais forumos
Hipiji,lv jaunā lapa!
Par ubagiem Drukāt E-pasts
Uzrakstīja kikōne   
08.06.2005
8.jūnija laikrakstā Rīgas Balss ievietots raksts Ubagu laiks, kas pārpublicēts arī interneta lapā www.apollo.lv. Tēma - ubagi Rīgā.

Iesakām izlasīt visu rakstu http://www.apollo.lv/portal/articles/49345, nelielu citātu no tā,kā arī  raksta turpinājumā, pārdomas par šo rakstu.

Citāts no Valda Nagobada, Rīgas domes Labklājības departamenta direktora teiktā:-
 Man ir kauns par ubagojošiem cilvēkiem Rīgā. Uzskatu, ka jāierobežo viņu skaits vecpilsētā. Varētu atļaut ar to nodarboties pie baznīcām, tirgū, stacijā un tuneļos. Tas tik uzkrītoši nebojātu pilsētas seju. Mana pārliecība ir, ka ubagus atbalstīt ar naudu nevajag. To dodami, mēs neuzlabojam sociālo situāciju, bet vēl vairāk padziļinām bedri.


  man nav saprotamas dusmas uz bezpajumtniekiem. atceros, mamma bērnībā teica, ka bezpajumtnieki ir dusmīgi uz citiem cilvēkiem, jo tiem vairāk/mazāk viss ir. šīs emocijas man ir saprotamākas. cilvēks, kam nav, dusmojas uz otru, kam ir.

   tad, lūk, es iedomājos, ka cilvēki, kas ir dusmīgi uz ubagiem, dusmojas, jo viņiem nav.  atsevišķi ubagi dusmojas par to, ka citiem ir materiālas vērtības, savukārt tie, kam ir, dusmojas uz ubagiem, jo viņiem pieder kaut kas nemateriāls.

Image  te nav vieta un laiks spriest par to, kas ir svarīgāks, garīgās vai miesiskās vērtības, tomēr, kad cenšos izprast šos garā nabagos, kas dusmojas par ubagu esamību, manī briest aizvien smagākas aizdomas, ka viņus vada skaudība. melnā skaudība par to brīvību, kas piemīt ubagiem, par tām tīrajām sirdīm, kurām savā starpā nav jāizliekas, nav jātēlo draugi, jo viņiem naudas šā kā tā nav, ir tikai atrasts labāks/sliktāks kumoss, kurā dalīties. ja Valdim Nagobadam šo domu par skaudību iesviestu sejā, gan jau sāktos drudžaini smiekliņi un grimase "nu, kas par muāļ·ībām!", tomēr mana iekšējā cenzūra saka priekšā arvien skaāļk, ka neērtības sajūta, ieraugot ubagu, nav nekas labs.

   godīgi sakot, man ir kauns par cilvēkiem, kas ubagojošos uzskata par netīrumiem, ko aizslaucīt pa ielu tālāk līdz notekai. tādā gadījumā, mēs ķeramies pie Hitlera metodēm: viņš ārstēja homoseksuālismu ar 100% izveseļošanās garantiju, noliekot homoseksuālos pie sienas un pārbraucot tiem pāri ar kāpurķēžnieku. protams, ar tādām metodēm mēs simtsprocentīgi tiksim vaāļ no ubagiem, bet arī no savām sirdīm. 

   ja, savukārt, mēs gribam, lai tūristi redzētu Rīgu, kāda viņa nav (tas ir, bez ubagiem), tad mēs necienam un nemīlam savu pilsētu, kaunamies no tās. bet tas jau noved pie smagām psiholoģiskas dabas problēmām. no otras puses, negribot jāpiesauc otrs 20. gadsimta psihs pie varas - Staļins. kad brauca delegācijas no ārzemēm uz staļinisko Padomju savienību, viņš lika būvēt butaforiskas mazas pilsētiņas ar mājām, ielām un smaidīgiem cilvēkiem, lai radītu ārzemniekiem iespaidu, ka lielajā brāļu saimē viss ir lieliskākajā kārtībā. lai radītu iespaidu, ka visi ir laimīgi, nemaz nerunājot par sātu, kaut gan tajā pašā laikā 80 kilometrus aiz šīm butaforiskajām pilsētelēm cilvēki ēda viens otru, kanibālisms bija kā norma.

  manuprāt, neviens vēl nekad cilvēces vēsturē nav ticis galā ar kādu problēmu, neatzīstot vispirms jau sev, ka tāda problēma pastāv. pārvietot ubagus uz kādām speciāli atļautām vietām, tas nav nekas cits, kā acu aizmālēšana. vai radīsies jauni geto, rajoni pilsētā, kur dzīvos tikai ubagi? varbūt viņus pat apsargās? un beigās varbūt noliks sargsuņus, apjozīs dzeloņstieples, noliks cilvēciņus-policistus, krietnos likuma aizsargus, lai šauj nost katru, kurš izlien no ubagiem atvēlētās teritorijas mirklī, kad gar to iet tūristu bariņš? vai tas neatgādina kaut ko pazīstamu?  kaut ko šausmīgu?

  es nenoliedzu, ka daži ubagi nav īsti godprātīgi, ka daži izmanto saubagoto naudu, lai nodzertos vai iedurtos, ka viņiem ir savi paņēmieni, tomēr manī mājo naivas un vienkāršas aizdomas, ka ubagi uz ielas atrodas ne jau aiz labas dzīves.

Komentāri
zuppā
Ervīns (86.63.163.xxx) 2010-01-01 12:08:18

Tas nav slānis.Viņiem vienkārši nepaveicās.Foršiem tusētājiem vienmēr
kāds uzsauc.Šmiga,skuķi.Daudzi mani čomi nebremzēja un atņirdzās.Pats no
80.maz ko atceros.
maimai (193.40.10.xxx) 2006-10-13 12:53:12

Vo vo, jaasaprot atskiriba starp bezpajumtniekiem un ubagiem.

Piedodiet, bet
manii nav cienas pret viirieti labakajos gados, kas ar violetu degunu sezh
pastiepis roku taa vietaa, lai meegjinaatu pats par sevi ruupeeties. Un pret
tiem, kas sev blakus nosedina savus beernus vispar labak nerunat.

Atziistu
klainosanu . Pasaule ir jaaiepaziist. Tikai luudzu nejauciet naudas veertibas
noliegsanu ar liekeediibu.
Krista (87.110.11.xxx) 2006-06-22 22:00:06

pag pag..te vinjs izsakas par ubagiem nevis bezpajumtniekiem
ir ari dazi
normali situeti cilveki, kas sez uz iela un ubago(slinkums stradat), un tada
gadijumaa vinjam taisniiba- kauns par tadiem cilvekiem.
Tatad, kapec?
Pauli Zalite (62.84.27.xxx) 2006-06-18 23:57:41

Kapec pastav (nerunaju par indijas svetajiem - pavisam citi cilveki) ubagi? Vai
del pasas sabiedribas iekartojuma - vienam iedod, otram atnem. Esmu parak jauns
lai spetu izteikt domas vai sajutas, bet skiet cilveka domas rada visu so vidi,
domas parversas par materiju. Katram zinams kadas vien vinam bijusas idejas, ar
celu noluku iznicinat visus ebrejus vai negerus. Zinu daudz, vel vairak nezinu.
To es saucu par cilveci. Ar vardiem var pateikt ne vairak ka pusi no patiesibas,
isteniba spraucas ieksa, patiesiba saka ne. /atvainojiet, es esmu jauns un
nepieredzejis un neko nesaprotu no dzives, bet no milestibas gan/
haralds (62.85.37.xxx) 2006-05-26 19:39:19

Nu, tās teorijas, ka viņi nemaz citādi negrib, nav pārliecinošas.
Nu..
dd (159.148.13.xxx) 2005-08-04 15:22:16

Nu, labi, ir jau skaisti taa juusmot par sveetajiem uz ielaam un taa taalaak,
bet buutu noderiigi mazliet reaalaak paraudziities uz to visu un apzinaaties, ka
arii starp ubagiem ir nelieshi, kas vienkaarshi parazitee uz liidzjuutiibu. Un
ko dod juusu skaistaa juusmoashana par to visu? Mana maasa reaali darbojas un
dziivi dod sociaalajaa darbaa. Daudzi no vinjiem NEGRIB, ka tiem paliidz,
vienkaarshi pieprasa. Dazjriez ir veerts neizskaistinaat kaadas grupas
paarstaavjus.
Kaut gan uz Briiviibas ielas ir briinishkjiiga ubadze, vinja
ljoti skaisti lasa savu dzeju.
vārsma (84.237.156.xxx) 2005-07-02 04:44:23

Ubagi ir mūsu dvēseļu spogulis un ārsti
puķu bērns (81.198.227.xxx) 2005-06-09 22:58:33

un indijaa sveetie dziivo uz ielaam.. nupat iedomaajos
puķu bērns (81.198.227.xxx) 2005-06-09 22:57:41

zeel tos kas uz ielaam, jo ne aiz labas dziives vinji tur tikusi.
eel tos kas
nespeej paskatiities taalaak par savaam personiigajaam eertiibaam un veelas lai
no vinju aciim aizmeez dziives realitaati..
un ubagi.. lai cik skumji, bet
piedod iwelai savu sarmu, dziiviibu..
un galu galaa- mees neviens nezinaam kur
dziive muus aiznesiis, tikpat labi arii pats vari riit par ubagu kluut
gaiķis (159.148.48.xxx) 2005-06-09 14:23:46

saki gan un tā pa īstam un kodolīgi
tā tas ir, kā tas ir
LC (81.94.226.xxx) 2005-06-09 13:57:42

ubagi ir realitāte. katrā valstī ir tāds slānis. un to izolēt no
sabiedrības nebūtu īsti demokrātiski. viņi ir rīgas vaibsts. un izdarot
kādu mākslīgu plastisko griezumu, vecpilsēta pamazām zaudēs savu šarmu,
dabiskumu un kļūs par trulu, sterīlu, bezdvēseliski nopulētu tūristu
apskates objektu, vecrīdzeli. jo ubagi jau ir daļa vecrīgas
dvēseles.

pamazām un pamazām sabiedrība izdomā visādus ierobežojumus,
līdz pat nepamanīs, ka daļa sabiedrības ir nožņaugta. un būs apmierināti
tikai tie, kas tos žņaugus būs uzlikuši.

vispār esmu nikna par šo visu,
un man būtu daudz ko teikt.. brrr!
Only registered users can write comments!

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

 
< Prev
 
© 2019 Hipiji.lv